Jak má vypadat design loga?

Tvorba loga je v podstatě samostatnou oblastí grafického designu. Designér se musí kreativně projevit jako umělec, ale také jako marketér, psycholog a ekonom. Logotyp je nositelem firemní identity a je důležitým prvkem celkové komunikace. Díky dobře zapamatovatelnému logu se lze účinně prezentovat a dlouhodobě se odlišit od konkurence. Můžete vložit značné množství finančních prostředků do reklamní kampaně, ale při nesrozumitelném designu loga může vyústit tato aktivita zcela do ztracena. Mít profesionálně vytvořené logo tedy není samoúčelnou extravagancí, ale v současných podmínkách naprostou nutností.


Jaké prvky musí mít profesionálně vytvořené logo


Všude kolem nás se to rozličnými logy doslova hemží. Jen málokteré však naplňuje veškeré nutné atributy. Před vytvoření zadání pro designéra se zaměřte na to, aby vaše logo bylo:
  • Jednoduché
  • Jedinečné
  • Zapamatovatelné
  • Kompatibilní
  • Použitelné

Jednoduchost loga

Nejdříve je si třeba uvědomit, že složité a graficky náročné logo není zárukou úspěchu. Design loga nemá zákazníka ohromit a šokovat. Musí si jej především dlouhodobě zapamatovat – stačí i zcela pasivně. Zapamatovat si složité konstrukce je schopen člověk jen krátkodobě. V budoucnu totiž může taková znalost zákazníka pozitivně motivovat při jeho nákupním chování.

Jedinečnost loga

Jedná se o klíčovou vlastnost, na které je úspěšné vytvoření loga velmi závislé. Je složitější, než se zdá, aby se dosáhlo toho, že bude grafický návrh loga zcela jedinečný. Je asi nereálné, aby se na celém světě nenašlo logo podobné. Proto je důležité zaměřit se na důslednou diferenciaci designu loga hlavně ve srovnání s hlavními konkurenty v odvětví.

Zapamatovatelnost loga

Jak bylo předznamenáno, tak tento atribut úzce souvisí s jednoduchostí loga. Nejlépe zapamatovatelná loga obsahují nějaký abstraktní tvar, u kterého je také šance, že bude jedinečný.

Kompatibilnost loga

Tímto je myšlena skutečnost, že tvorba loga by měla vycházet zcela z předmětu činnosti firmy, nebo organizace. Asociace, které logotyp bude vytvářet, by neměly zákazníka uvádět v omyl. V takovém případě by komunikační funkce loga nebyla naplněna.

Použitelnost loga

Důležité je také, aby design loga byl vytvořen tak, aby jej bylo možné umístit na veškeré firemní komunikační materiály. Zde se jedná především o technické vlastnosti loga. Vždy požadujte vaše nové logo v křivkách, resp. ve vektorové grafice. Není od věci si připlatit a nechat si zpracovat i tzv. logomanuál, ve kterém jsou vyřešeny všechny podstatné náležitosti použití vytvořeného loga.


Jaká má být cena loga?


O výši přiměřené ceny za vytvoření profesionálního loga lze vést dlouhé diskuze. Obecně však platí, že za více peněz lze obdržet kvalitnější práci. Návrh loga můžete obdržet od nenáročného studenta již za několik stovek korun.  Pokud chcete mít jistotu kvalitního výsledku, tak počítejte v tisícikorunách.


Logo formou designérské soutěže

Náš portál TopDesigner.cz je novou platformou, kde můžete svá logo získat velmi zajímavým a efektivním způsobem. U nás si jednoduše uspořádáte designérskou soutěž o nejlepší návrh vašeho nového loga. Oslovíte svým zadáním přímo celou komunitu designérů. Zvýšíte tak mnohonásobně pravděpodobnost, že obdržíte nějaký opravdu kreativní a profesionální návrh. Získáte více grafických návrhů loga najednou a můžete si tak vybírat. Zaplatíte jen za vítězný návrh. Nespoléháte se tedy na jediného grafika a na jeho aktuální kreativní rozpoložení.

Pro více informací pokračujte na vytvoření designérské soutěže.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace