Jak na firemní tiskoviny?

Reklamní tiskoviny jsou jednou z nejčastěji využívaných forem, jak společnost propagovat. Mnoho lidí z důvodu rozvoje informačních technologií zatracuje tištěnou formu prezentace a již dále nevěří v její efektivitu. Takový postoj jistě není správný. V následujícím článku vám poradíme, jak vytvořit design tiskovin, aby nekončily bez povšimnutí v odpadcích. Základní druhy tiskovin přehledně vyjmenujeme, abyste si mohli ujasnit, které by mohly být vhodným doplňkem pro vaše podnikání.

Obecně lze říci, že design vašich tiskovin by měl být jednotný s vizuální identitou celé vaší firmy. Je vhodné budovat si konzistentní image v očích vašich zákazníků a tiskové materiály jsou k tomuto vhodným prostředkem.


Reklamní leták

Jedná se o nejrozšířenější reklamní tiskovinu vůbec. Mnoho potenciálních zákazníků je značně imunních vůči sdělení, která se v nich nacházejí. Proto je velmi důležité mít návrh letáku graficky zajímavý, aby dokázal recipienta zaujmout a donutit jej prostudovat jeho obsah. Tvorba letáků je komplexní záležitostí. Velký důraz se klade také na copywriting a vytvoření zajímavého nosného sdělení. Text musí mít přehlednou a jasnou strukturu. Důležitým prvkem by měl být výrazný titulek, který by měl doplňovat celkový grafický dojem. Právě v titulku by se mělo nacházet vaše nosné sdělení. Chybou je do titulku umístit různá zvolaní jako jsou: „Pozor akce!“, „To zde ještě nebylo!“. Věnovali byste nejlepší místo bezobsažným sdělením, která jsou pro zákazníky nezajímavá. Reklamní leták by neměl být slohovou prací. Klíčem k úspěchu je vyjadřovat se heslovitě a sdělovat jen ty nejdůležitější informace. V letáku je nezbytné uvést všechny důležité kontaktní informace, aby potenciální zákazník měl možnost dozvědět se více o vaší nabídce.

Příklad vytvoření reklamního letáku si můžeme prezentovat na dealerovi automobilů. V rámci reklamního letáku pro něj nebude hlavním cílem okamžitě prodat automobil – to je v podstatě nepravděpodobné, zvláště pokud se jedná o takto drahý produkt. Leták by měl vyvolat pozornost potenciálního zákazníka a donutit jej k nějaké aktivitě. Aktivitou se rozumí například vyhledání si více informací o nabídce na webových stránkách, nebo navštívení jeho autosalonu. Za tímto účelem by měl dealer nalézt nějaký prvek nabídky, který by mohl být pro recipienta zajímavý. Může to být výrazná sleva, uspořádání soutěže, testovací jízda v novém voze, dárek zdarma, nebo jiné nosné sdělení. Toto nosné sdělení stačí následně správně naformulovat a vytvořit z něj titulek reklamního letáku. Ostatní obsah letáku se může věnovat podrobnostem a podmínkám akce. Pokud se prodejci podaří skutečně vyvolat aktivitu potenciálního zákazníka, tak je cíl letáku splněn. Zda nakonec nějaký vůz prodá, již bude záviset na prodejních schopnostech jeho obchodníků.


Prospekt

Prospekt je na rozdíl od reklamního letáku hlouběji orientován na konkrétní vlastnosti některého z produktů, které nabízíte. Jeho obsah již počítá s tím, že zákazník produkt a jeho základní charakteristiku zná a hledá podrobnější informace. Prospekt je zaměřen na vyčerpávající sdělení všech informací tak, aby se zákazník mohl finálně rozhodnout a uskutečnit nákup. Na grafický návrh prospektu jsou kladeny jiné nároky, než na design letáku. Návrh letáku má spíše za cíl u recipienta vyvolat zájem formou upoutání jeho pozornosti. Návrh prospektu musí vhodně graficky přehledně zdůraznit důležité informace, které zákazník pro své rozhodnutí o koupi potřebuje. Prospekty musí tedy být decentnější a nemusí na sebe tak strhávat pozornost. Zákazník totiž má o dané informace zájem a nemusíte se mu tolik vizuálně podbízet. Prospekt by neměl obsahovat jen strohé informace, ale v podstatě by měl odpovídat na všechny dotazy zákazníka, které se často opakují. Proto je vhodné při zadání tvorby prospektů grafikovi tyto informace poskytnout.

Můžeme opět obrátit pozornost na dealera automobilů. Prospekt může být vhodným komunikačním nástrojem, který navazuje na výsledky, které přinesly jeho reklamní letáky. Potenciální zákazník, který má zájem blíže se informovat o nabídce z letáku, se dostaví přímo do autosalonu. Konkrétní obchodník může zahájit klasický prodejní rozhovor, kterým se bude pokoušet vyvolat zájem o některý z modelů automobilů. V této fázi je vhodný čas pro předložení prospektu. V prospektu jsou vypsány všechny důležité technické informace o automobilu s popisem interiéru a exteriéru. Informace by zde měly být uvedeny tak, aby se na jejich základě mohl zákazník finálně rozhodnout o koupi.


Produktový katalog

Katalog na rozdíl od prospektu přináší informace o více, než jednom produktu. Není zároveň tak informačně vyčerpávající. Design produktového katalogu by měl být maximálně přehledný a uspořádaný. Měl by být určitým rozcestníkem ve vaší nabídce. Katalog totiž obsahuje základní informace o celém vašem sortimentu. Hlavním cílem produktových katalogů je to, aby se potenciální zákazník mohl jednoduše zorientovat ve vaší nabídce. Proto by měl také mít určitou srovnávací funkci. Měly by být u jednotlivých produktů vyjmenovány všechny základní informace a parametry. Do katalogu je vhodné také vypsat ceny produktů.

Vraťme se k dealerovi automobilů. Produktový katalog je vhodným prodejním nástrojem, pokud potenciální zákazník přijde a není rozhodnutý pro konkrétní model automobilu. Pomocí katalogu může srovnat základní parametry jednotlivých automobilů a vybrat si model, o kterém chce být podrobněji informován – k tomu může dobře posloužit prospekt.


Ostatní firemní tiskoviny

Vytvořit celkový výčet firemních tiskovin je prakticky nemožné. Vytisknout lze v současnosti cokoliv a firemní tiskoviny mohou nabírat mnoha atypických tvarů a forem. Větší podniky vydávají vlastní firemní časopisy, bulletiny, výroční zprávy, firemní kalendáře a jim podobné materiály. Pro posílení firemního image si lze nechat vytvořit vlastní hlavičkové papíry, obálky, firemní desky, poznámkové bloky a jiné. Je také možné nechat si vytisknout drobné upomínkové předměty, jako jsou samolepky a PF karty.


Získejte firemní tiskoviny pomocí designérské soutěže

Na portálu TopDesigner.cz máte možnost získat vaše tiskoviny pomocí designérské soutěže, kterou si sami uspořádáte. V přehledném průvodci vytvoříte zadání vašeho projektu a vypíšete ceny pro nejlepší návrhy. Obdržíte tak více kreativních návrhů, ze kterých si budete moci vybírat. Nebudete tak závislí na jediném grafikovi. Budete mít větší pravděpodobnost, že naleznete přesně to řešení, které hledáte.


Pro více informací pokračujte na vytvoření designérské soutěže.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace