Tvorba vizitky

Vizitka je zvláštním komunikačním prostředkem v obchodním styku, jejíž význam je často velmi podceňován. Při navazování vztahů s obchodními partnery vám může napomoci při vytváření prvního dojmu, který je pro budoucí spolupráci naprosto zásadní. Vizitky jsou také vhodným propagačním materiálem. Kontaktní funkce je často sekundární. Akt předání vizitek je zažitým společenským zvykem. Situace, kdy jedna ze stran navštívenku neposkytne, je značně trapná a může mít vliv na výsledek celého jednání.

Aby efekt z předání kontaktu formou vizitky byl pozitivní, tak je potřeba, aby design vizitky pocházel od profesionála, který dobře ví, jak vytvořit vizitku. Raději předem zapomeňte na šablony vizitek, které naleznete zdarma na internetu. Informační účel jistě splní, ale pro budování dlouhodobých vztahů vhodné nejsou. Úplným extrémem jsou lidé, kteří předávají kontakt na sebe formou cáru papíru. V takovém případě je vhodnější omluvit se druhé straně a sdělit jí, že v současné době nemáte vizitku k dispozici – což je samo o sobě také extrémním případem.


Jak má návrh vizitky vypadat

Správná vizitka by měla vizuálně korespondovat s předmětem vaší činnosti, resp. s celkovou firemní identitou. Sice to zní jako naprostá samozřejmost, ale v praxi se lze často setkat s případy, kdy tato zásada není vůbec respektována. Proto je vhodné grafikovi, který bude mít na starosti vytvoření vizitky, předložit vybrané firemní materiály, aby se mohl inspirovat designem, který již máte nějakým způsobem zaveden.

Obecně však lze říci, že by návrhy vizitek měly být co nejvíce jednoduché, čisté a přehledné. V žádném případě by grafické prvky neměly přebíjet informace, které jsou na vaší navštívence to nejdůležitější. Pokud jste zástupcem nějaké mladé a kreativní firmy, tak si do jisté míry můžete dovolit být nekonveční.

Dalším důležitým prvkem při návrhu vizitek je volba vhodného písma, které musí být dostatečně čitelné. Vedle písma je samozřejmě naprosto zásadní obsah informací, které na vizitku umístíte. K těmto údajům patří jméno a příjmení s případným titulem, vaše funkce (lze doplnit i oddělení, ve kterém se v rámci společnosti nacházíte) a adresa sídla firmy. Správný návrh vizitky by měl obsahovat také kontaktní informace jako je číslo telefonu (pevná linka nebo mobilní číslo), popř. fax (pokud jej stále používáte), e-mailová adresa a webová adresa. Podle povahy vaší profese můžete na vizitku doplnit i vaše soukromé kontaktní.


Získejte design vizitky formou designérské soutěže

Na našem portálu TopDesigner.cz máte možnost vytvořit si vlastní designérskou soutěž. Stačí jednoduše vytvořit zadání na vytvoření vizitky pro naše designéry. Nabídnete finanční odměnu pro nejlepší návrhy. Obdržíte tak hned několik kreativních designů vaší navštívenky, ze kterých si můžete vybírat. Máte tak velmi vysokou pravděpodobnost, že budete mít vizitku přesně podle vašich představ. Designéři, kteří spolu soutěží, jsou maximálně motivováni k podání co nejlepších výsledků.


Pro více informací o možnosti vytvoření návrhu vizitky pomocí komunity našich designérů pokračujte na vytvoření designérské soutěže.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace