Tvorba loga na TopDesigner.cz – jak na to?

Naše designérská komunita, která čítá více jak 3000 členů, je největším sdružením grafiků v České republice a na Slovensku. S takto rozsáhlou produkční silou jsme Vám schopni nabídnout nepřekonatelné výsledky při tvorbě loga. Díky tomu, že jsme schopni oslovit tolik schopných tvůrců, tak Vás zbavíme nejčastějšího rizika při poptávce grafických prací – to, že se Vám designér netrefí do vkusu.Přes portál TopDesigner.cz si můžete uspořádat vlastní designérskou soutěž, ve které můžete průměrně očekávat mezi více jak 100 samostatných návrhů Vašeho nového loga. Naši zadavatelé však často vytvoření loga podceňují a neuvědomují si, že grafický návrh loga je důležitým prvkem celé jejich vizuální identity, o které se odvíjí úspěšnost jejich podnikání.

Jak tedy zajistit, aby mezi desítkami logotypů byl právě ten, který hledáte?


Napište dostatečné zadání


Konečný výsledek Vaší soutěže se bude vždy odvíjet od kvality zadání. Pokud designérům nepopíšete všechny své požadavky, tak nelze očekávat ani od stovek designérů zázraky. Zde jsou základní body, které byste měli při vytváření zadání sledovat:

Mějte konkrétní požadavky

Nenechávejte designéry příliš přemýšlet za Vás. „Necháme prostor vaší kreativitě“, „Dáváme vám při tvorbě volnou ruku“ a podobné instrukce vedou jen k neoriginálním pracím, které již byly mnohokrát v praxi aplikovány. Pokud budete zcela konkrétně vyjadřovat své požadavky, tak se navíc vyhnete příliš obecným grafickým vyjádřením, nebo dokonce staženým pracím někde z internetu.

Neprotiřečte si

Vaše očekávání by se neměla vzájemně vylučovat. Pokud chcete mít dobře zapamatovatelné logo, nemůžete po designérech chtít příliš komplikovaná a komplexní řešení.

Uvádějte příklady

Jsou konkrétní řešení, která se Vám líbí? Dejte si práci a poskytněte designérům odkazy na konkrétní zpracování log, která se Vám líbí. Dáte jim tak hned od začátku informace o svém vkusu a vyhnete se obdržení návrhů, které jsou pro Vás zcela mimo.

Kompatibilnost loga

Tímto je myšlena skutečnost, že tvorba loga by měla vycházet zcela z předmětu činnosti firmy, nebo organizace. Asociace, které logotyp bude vytvářet, by neměly zákazníka uvádět v omyl. V takovém případě by komunikační funkce loga nebyla naplněna.

Zadáním to nekončí

Po spuštění soutěže není vhodné jen pasivně čekat, co grafici přinesou.

Buďte ve svých požadavcích konzistentní

Pokuste se co nejméně měnit své požadavky v průběhu soutěže. Pro designéry, kteří se již zapojili, je to velmi demotivující. Svoji předchozí práci budou brát jako zbytečnou. Opět to může ovlivnit ostatní tvůrce při jejich rozhodování o zapojení se. I proto je potřeba dbát na dobře vytvořené zadání soutěže, které by mělo vyjadřovat přesně Vaše skutečné představy o designu Vašeho nového loga.

Komunikujte, jak jen to bude možné

Designéři v rámci soutěže pracují v konkurenčním prostředí. Využijte toho! V průběhu soutěže se budou snažit vyhovět Vašim přáním. Dobrou komunikací můžete získat velké množství prvotních návrhů a můžete se postupnými kroky dostat k návrhu loga, se kterým budete zcela spokojeni. Designéři navíc citlivě vnímají zapojení zadavatele. Pokud nedostanou zpětnou vazbu na svoji práci, je to pro ně výrazně frustrující. Špatně komunikující zadavatel navíc odrazuje ostatní grafiky od zapojení se do soutěže.

Vyřazujte návrhy, které se Vám nelíbí

Tvorba loga je do jisté míry otázkou vkusu. Pokud se Vám návrh na první pohled nelíbí, neosloví Vás a nevidíte prostor pro zlepšení, nebojte se jej ze soutěže rovnou vyřadit. Designéři si budou mít možnost udělat představu o Vašem vkusu a preferencích.

Jak si vybrat z tolika návrhů?

Získat desítky návrhů je do jisté míry pozitivní. Avšak mezi logy se Vám může sejít více favoritů, mezi kterými může být složité si vybrat. V této fázi je potřeba si uvědomit, pro koho se logo vlastně tvoří. Tvorba loga není samoúčelným procesem. Netvoříte jej pro sebe, ale pro své okolí! Pro Vaše zákazníky, obchodní partnery a ostatní osoby, se kterými se setkáváte při své činnosti. Pokud tedy máte možnost, nechte rozhodnout je. Rozešlete emaily nejlepším zákazníkům, nejbližším obchodním partnerům, nasdílejte soutěž na sociálních sítích a získejte co nejvíce názorů a pak teprve logo vybírejte.  Logo nelze měnit tak snad jako šaty při přechodu ročních období. Změna Vaší firemní identity je vždy spojena s nemalými dodatečnými náklady.


Pokud máte o tvorbě loga jasno, tak pokračujte na vytvoření designérské soutěže.

Můžete se také podívat pro inspiraci na ostatní designérské soutěže na logo, které jsme již v minulosti realizovali.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace